Höstpyssel!

Jag har inget tålamod när det kommer till pyssel så ser mig själv som en väldigt o-pysslig person, men samtidigt gillar jag tanken på att göra saker själv, så när jag hittar nåt som verkar enkelt så brukar jag försöka testa det. Ikväll var en sådan gång och det blev riktigt bra!

2016-10-27-21-49-11

Yes, jag har gjort min första halloween-pumpa! Eller, vi har gjort, hehe. Såg Underbara Claras inlägg och tänkte att det kändes som en nivå som skulle kunna passa mig, slog till på en pumpa på Ica idag och efter nattningen ikväll så körde jag igång (det är något jag märkt efter Oskars ankomst, att har man en lugn stund så är det lika bra att göra det man tänker att man ska göra ”nån gång”, för man kan aldrig räkna med att det blir tid över nästa dag eller nån annan gång). Och så blev jag så nöjd med resultatet så jag stoppade i ljus och satte upp den vid uppfarten direkt! Orka bry sig om att det kanske är först nästa helg som man ska ha sånt här pynt. Jag vill ju ha min lilla pumpa framme länge! Och hoppas att Daniel inte får rätt i sin farhåga att nån kommer ta den..! Sen såg den kanske lite ensam ut där bredvid brevlådan, det hade nog blivit bättre med ett gäng pynt med pumpor och höstväxter osv, men, jaja… Det får duga som en första gång i alla fall!

Och på äkta husmorsvis tog jag rätt på pumpakärnorna och har sparat innamätet i kylen och ska nog göra en soppa på det (men det var inte en jättestor pumpa så får nog köpa till en butternut squash att dryga ut med). Har rostat pumpakärnorna i smör och med vitlök mmmm och tänkte ha på sallader framöver, hittade den här sidan med beskrivning hur man kan göra. Det var också enkelt, så det funkar för mig!

Kommentera

