just nu · kärlek · livet · Oskar! · reflektioner · tacksamhet

Dejt ♥

Igår gick Daniel på semester och då passade vi på att fira med att gå på dejt! Middag och bio, standard för oss, hehe. Men det var första gången sen Oskar kom! Daniels syster var barnvakt, det kändes jättetryggt. Och vad skönt det var att sitta ner, äta god mat och veta att vi kan sitta och prata ostört i flera timmar! Det händer ju inte längre när vi är hemma. Även om Oskar ibland sover eller är nöjd själv medan vi äter så vet man ju aldrig hur länge det är så, så vi är ju alltid beredda på att få avbryta middagen och ta honom. Och alltså, det känns inte jobbigt, vi var nog båda inställda på det direkt från att han kom, att vi inte kan förvänta oss längre att äta klart en hel måltid eller äta tillsammans varje gång eller så. Så det är inget som varit direkt jobbigt – men såklart var det jätteskönt nu att bara kunna sitta ner och njuta av en hel middag! Och jäkligt gott var det! Fördrink, vedugnsbakad pizza, rödvin, och kaffedrink. Muuuuums. Och mysig bio efter det!

2016-07-27 20.48.48
Och det var häftigt att känna att jag fortfarande kan bli pirrig, efter 5 år tillsammans (eller 6,5 sen vi började ses!) ❤️
Har funderat en del på det här med amning och att kunna vara iväg hemifrån. Jag vet att vissa lägger all kraft på amningen och ser det som att det är så kort tid i det stora hela som man ammar, så att om det funkar så vill man verkligen satsa fullt på det, även om det kanske innebär att man blir hemma mycket, eller i alla fall väljer bort vissa aktiviteter. Såklart kan man ju ha med sig bebisen och amma överallt, men det kanske inte alltid är så kul att tex gå ut och äta eller vad det nu kan vara. Och det är ju härligt att amma (när det funkar) så jag kan förstå att man vill göra så! Sen för vissa kanske det inte ens funkar att ge flaska och då har man ju inte så mycket val. För mig blev det ju tvärtom att amningen har avslutats lite ofrivilligt från min sida – jag hade gärna både ammat och gett flaska ett tag till men när vi började med ersättning av olika skäl så var det ganska snabbt bara det som gällde. Och det har varit (och är fortfarande) lite jobbigt och sorgligt att hantera (jag hade svårt att förstå innan hur känslosamt det kan vara med amning!), men samtidigt är jag ganska säker på att jag mår bättre av att kunna vara iväg och göra saker, antingen med kompisar och att Daniel är med Oskar, eller som nu att Daniel och jag kan vara iväg tillsammans. Jag älskar att vara med Oskar, det tror jag inte ens att jag behöver säga, men jag mår också väldigt bra av att kunna träffa kompisar och hitta på saker med dom, eller bara sitta och prata ostört i flera timmar! Så även om det känns trist att amningen slutade tidigare än jag hade hoppats på så tror jag ändå att det funkar bättre för mig, än att jag bara skulle ha ammat och varit mer ”låst”.

2 kommentarer på “Dejt ♥

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.